KONKURS PINGWIN


   W dniu 25 listopada 2019r. uczniowie klas IV – VIII Szkoły Podstawowej w Uhrze przystąpili
do ogólnopolskiego konkursu wiedzy z języka angielskiego PINGWIN – sesja jesienna. Kilkoro uczniów pisało również test z matematyki i historii. Wiosną 2020r. odbędzie się kolejny konkurs ogólnopolski OLIMPUS, a tymczasem czekamy na wyniki i trzymamy kciuki
J.



English in Library!!!!!

Mikołajkowy dzień, tj. 6 grudnia 2019r. uczniowie klasy V spędzili na nauce języka angielskiego
w Bibliotece Pedagogicznej w Chełmie.
W tak nietypowy sposób rozpoczęli oni swoja przygodę w świecie odkrywania tajemnic kultury brytyjskiej oraz kodowania i Ozobotów.
Z racji odwiedzin w Bibliotece, uczniowie wzięli udział w zajęciach składających się z połączonych ze sobą dwóch modułów. W części pierwszej, piątoklasiści poszerzyli swoją wiedzę o nowe wiadomości z zakresu kultury Wielkiej Brytanii, odbyli wirtualną podróż po Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Uczestniczyli w warsztatach plastyczno-technicznych, w trakcie których wykonali flagę Union Jack analizując historię jej powstania, oraz sporządzili drzewo genealogiczne panującej dynastii analizując przy tym portrety rodziny królewskiej. W części drugiej poświęconej kodowaniu, uczniowie wykazali się umiejętnością logicznego myślenia. Wykorzystując znane już bywalcom bibliotecznego Klubu Kodera kolorowe kubeczki, starali się przewidywać ruchy przeciwników i planować własne działania, by jak najefektywniej rozwiązać postawione przed nimi problemy. Dodatkowo uczniowie doskonalili umiejętności językowe (w tym słownictwo związane z kierunkami ruchu, kolorami oraz liczebnikami), gdyż tylko komunikacja w języku angielskim pozwalała na udział w zabawie i wykonywanie jakichkolwiek manewrów na macie do kodowania. Wielką atrakcją okazały się ćwiczenia z Ozobotami. Opanowanie kodów do tych robotów było dość prostym zadaniem, dzięki czemu mogliśmy bez przeszkód opracować turystyczną mapę Wielkiej Brytanii oraz zaplanować podróż, w którą wyruszyły nasze Ozoboty, sterowane oczywiście odpowiednio zaimplementowanymi przez uczniów kodami. Okazuje się, że kodowanie i programowanie z powodzeniem możemy wykorzystać na wiele sposobów podczas  różnych lekcji, w tym zajęć językowych. Nasi mali programiści zapowiedzieli się już z kolejną wizytą w Bibliotece. Czekać na nich będą tym razem Ozoboty w towarzystwie swoich większych robo-braci, robotów typu Dash.